|
|
|
|
|
|
|
|
Lån  


 
Annonce:


Forebyggelse af skader
Forebyggelse af overbelastningsskader
Overbelastningsskader opstår som regel fordi kroppen ikke har haft tid til at vænne sig til træningen.

Du kan derfor forebygge de fleste overbelastningsskader ved:

- at bygge træningen langsomt op

- bruge det rigtige træningsudstyr (sko, indlæg og lignende)

- lytte til advarselssignalerne i tide

Advarselssignalerne vil være ømhed i muskler eller sener efter træning, som ikke er forsvundet inden næste træningspas. Hvis ømheden fortsætter, bør du trappe din træning ned, indtil du igen kan træne uden ømhed.
Da overbelastningsskader oftest opstår i senenvævet, kan det være en god ide, at du tjekker din achillessene, knæsene, albuesene og lignende efter træningen. Hvis du er øm, skal ømheden være væk, inden du træner næste gang.









Kategorier på sider:

RICE behandling Overbelastnings skader Tilbud Sportsudstyr Sportsskader diverse Sportsskade Kampagnetilbud Lægeleksikon Sportstøj Forebyggelse af skader Sådan undgår du sportsskader Sportsskader
 
 
 Du er her: Sportsskader - Sport Sportsskader - - Hvad er Sportsskader en et   









Der tages intet ansvar for oplysningerne på denne side. Siden kan kun betragtes som vejledende.